Another world DEL 20

En blond kille öppnar dörren och ser ganska förskräckt ut. Antagligen väntade han väl sig inte Celine's familj här. Eller familj och familj, hela är ju inte här, så kalla det vad ni vill.
När William ringde igår och berättade att Celine ska opereras och att dom inte visste om hon skulle överleva flippade jag ur totalt. Celine, min älskade syster. Hon får inte dö. Hon är familjens solstråle, vår clown, vår sportnörd. Att William senare ringde ytterligare en gång för att berätta att hon ligger i koma visste jag inte vad jag skulle ta mig till. Jag skrek, svor och grät tills jag inte orkade längre. Men mamma hade redan bokat biljetter till mig, Hampus och Olivia, så det var bara att åka.
 
Egentligen vet jag knappt vad som hänt, eller inget mer än att hon vart med i en bilolycka och att hon vart på någon sorts dejt innan det. Antagligen med killen som nyss kom in, Niall, heter han det?
William verkar sur på något, vad vet jag inte. Han har suttit i samma hörn sedan vi kom, och sett allmänt sur ut. Något måste ha hänt, undra bara vad...
 
"Hi! I'm Camilla, Celine's mum" säger mamma och går fram till Niall, om det var så han hette dvs.
"I'm Niall!" säger han och och ler ett snyggt, för snyggt leénde. Hans tänder är skimrande vita, inramade av en diskret tandställning, och hela han ser allmänt uppfixat ut. Som direkt tagen ur ett tvprogram.
"I know, Hampus have told a lot about you" säger hon och nickar bort mot Hampus som ser ut att dö av pinsamhet. 
"Uhm, well...that's nice.." säger han och skrattar försikigt. "Goof stuff I hope tough" lägger han till.
"Of course!" säger mamma och skrattar. "Oh I should maybe introduce us!" säger hon. "Bella" säger hon och pekar på mig. "Hampus"  "Olivia"  "And William, I think you might know eathother already?" säger hon och tittar fram och tillbaka mellan dem. Williams käke spänns och hans ögon ser nästan ut att vara ute efter att bränna hål på stackars Niall som ensam står vid dörren. "Yeah. I might think that to" säger William, fortfarande stirrandes på Niall. 
 
Jag stirrar ner i golvet, vågar inte möta Williams blick. Han hatar mig, och jag vet varför. Diskutionen fortsätter utan mig, och så småningom när dom inser att jag inte längre lyssnar övergår det till svenska. Jag stirrar mig blind på himlen genom fönstret som fortfarande inte visar några tecken på vilja skifta till åska. Än så länge är det blå himmel, hyffsat varmt och strålande sol. 
"Hello, the world to Niall!" säger Camilla och jag rycks tillbaka till verkligheten. 
"Uhm, yeah" säger jag förvirrat. Alla stirrar på mig.
"I'm sorry, but I think I forgot to tell you Celine is awake" säger hon. Eh va? Min puls stiger medans jag långsamt börjar förstå innerbörden av det. Jag vänder huvudet åt Celine's håll där hon ligger blixtstilla, precis som förut, i sängen med ögonen slutna. 
"Ehm what?" säger jag förvirrat och blickar om vartannat mellan Camilla och Celine.
"Yeah, she is asleep, but she is soon awake" säger hon och ler mot mig. Jag kan inte låta bli att le stort och låta bubblet inom mig bli till ett konstigt överspeedat ljud. Camilla skrattar åt mig och pekar på Celine. Hon har börjat röra på sig smått, och jag tror snart att jag hoppar av glädje.
"We will let you be alone" säger hon och går ut tillsammans med dom andra. Men innan William går ut stirrar han ut mig innan han långsamt viskar i mitt öra; "you remember my roule. One mistake, and I'll kill you" Jag sväljer intensivt och nickar långsamt. 
 
"Niall?" säger Celine och jag vänder mig hastigt om. 
"Celine, you're awake! Oh my gash, I didn't thought you should wake up!" säger jag och rusar fram till henne. Hon skrattar försiktigt men slutar snabbt.
"Does it hurt?" 
"Yeah, it's really bad. I've never felt this bad before" säger hon. "Or I mean I have never got hitted by a car before either, you get it" säger hon och himlar med ögonen. Jag skrattar och ler stort mot henne.
"I'm so sorry, if it wasn't becuse of my fans you wouldn't be here" säger jag. Hon skakar så gott det går på huvudet.    "No, it isn't your foult, it was the destiny" säger hon och lägger huvudet på sned. "And one more thing...I might have heard you before...when you said you loved me..." säger hon och flinar. Jag blir såklart generad. Men nu finns det inget att dölja. 
"Well...it is true. I love you Celine" säger jag. "But I know you don't love me, and I accept that. William will kill me anyway" säger jag. 
"Oh Niall, you talk so much shit" säger hon och skrattar. "Of course I love you to Niall. And why would William kill you? I hope you know he is my brother now...haha" säger hon och skrattar. 
"You love me?" säger jag förvånat. "Yeah, keep that in mind" säger hon och flinar. 
"Well, I promised William that nothing would ever happend you, and if it did he should kill me, literally" säger jag och suckar. 
"But really Niall, do you really think he will kill you? No, he isn't that kind of guy. He is maybe a bit togh, but that's all. He has never hitted anyone" säger hon lugnande. 
"Well, about that...he hitted me yesterday" säger jag och rycker på axlarna. Hennes leénde försvinner drastiskt. 
"Did William hit you?" upprepar hon.
Nu tycker jag banne mig att jag förtjänar lite kommentarer. Det har vart snålt med det på slutet. Jag orkar verkligen inte skriva om jag ändå inte får någon respons. I keep everything inside

Kommentarer!
Elin skriver:

Jätte bra novell!!

Svar: Tack så mycket!!
Bloggerskan

2013-04-11 | 09:29:40
Ellen skriver:

Jättebra kapitel :)
Kram <3

Svar: Tacktack!:)Kram!<3
Bloggerskan

2013-04-11 | 16:53:28
Bloggadress: http://aboutonedirectionn.devote.se

Kommentera här!

Vad heter du?
Kom ihåg ditt namn?

E-mail? Bara jag som ser.

Har du en blogg? Jag kollar gärna.

Vad vill du skriva?

Trackback