Another World DEL 18

Klockan börjar närma sig två på eftermiddagen, och även dom närmsta timmarna har vi spenderat på sjukhuset. Niall fick gå för att se efter Celine där hon befinner på en annan avdelning, även vi. Men till skillnad från oss sitter Niall fortfarande kvar där. Han vägrar lämna hennes sida, eller det gör faktiskt inte William heller.
Vad jag har förstått utifrån mitt egna perspektiv verkar Celine och William ha en väldigt nära relation till varandra, dom kanske inte har fler syskon? Men och andra sidan så sa han just "..our whole family", tyder det på att han har en stor familj? Inte vet jag, men jobbigt är det hursomhelst att behöva berätta. Egentligen vet jag inte så mycket om varken Celine eller William, om ändå mindre har jag känt dom speciellt länge. Det enda jag vet om Celine är väl att hon är 18, från Sverige, gillar sport, och vad mer? Att hon troligen gillar Niall - och att Niall gillar henne. Och det räcker för att jag ska bry mig. 
Niall hittar sällan någon speciell, och då tänker jag främst på tjejer. Han kanske verkar väldigt lugn och soft, men innerst inne vet jag att han är väldigt orolig för att aldrig hitta hans såkallade prinsessa. Han blir ju ständigt påmind i varje intervju där dom gång på gång frågar vilka som är singlar, även fast det troligen inte förändrats speciellt mycket sedan dagen innan...
"I feel so sorry about both Niall and William" säger Harry och suckar. Detsamma gör vi. "And we can't do anything to change it"
"I know, it's horrible" instämmer jag. Vi sitter en stund och pratar om allt möjligt, och efter ett tag ringer Paul.
"Hey Liam, how is Niall?" säger han när jag svarar. 
"He's, ehm, I guess he's fine, or he isn´t. She is in coma.." jag pratar så snabbt att jag är osäker på om han verkligen uppfattade allt jag sa. 
"Yeah I heard that, but it wasn´t 'cause of that I called you, I have qouite bad news to" säger han och jag suckar inombords. Jag orkar inte med mer dåliga nyheter nu, det räcker med att vi inte vet om Celine överlever.
"What now then?" säger jag.
"You have a interview tomorrow, and you really need to go, even Niall" säger han. Suck. Vi kan inte intervjuas nu, det funkar bara inte så. Speciellt inte Niall, han kommer inte klara det.
"Really?" säger jag, även fast jag vet att det inte finns något att diskutera. Folk slåss om att få intervjua oss, just för att vårat management är så stränga när det gäller vilka som får intervjua, och har dom väl valt ut en blir det väl såklart väldigt olyckligt för dom om vi inte dyker upp...
"You already know the answer Liam" säger han och suckar han med. "I need to hurry know, but see yah tomorrow then, I'll pick you guys up at the hospital at 7am. Becuse I guess you spending your night there?" säger han. 
"Well I guess so too, see yah" säger jag och lägger på. 
-
Vi knackar på dörren in till rummet där Niall och Celine befinner sig i. Celine har förmodligen ingen aning om vart hon är, men Niall får jag väl hoppas är i medvetandet iallfall.
"Niall?" säger vi och går in. Han svarar inte, men han är vaken, det ser jag. Hans axlar åker upp och ner, och även fast han sitter med ryggen vänd mot oss kan jag se att han gråter. Hans andning är ojämn och hackig.
"We need to be at a interview tomorrow, just so you know.." säger Harry och går fram till Niall. Han lägger ena handflatan över hans axel, som han ofta gör.
"Never.." säger Niall, och precis som jag trott gråter han. Inte konstigt, vore det Danielle som låg där skulle jag aldrig slute gråta, om ännu mindre gå därifrån. Men Niall har inte ens ett val. Han måste.
"We don't have any choice, I'm sorry." säger Harry, och Niall suckar.
"Fine, but I want to be here te whole night though" säger han som en deal, även fast vi egentligen redan visste att vi inte hade mycket till val endå. 
"Great!" säger Louis och sätter sig på en stol brevid Niall. Minuter blir till timmar, som snart övergår till natt. Klockan är mycket, och det enda vi i princip har gjort är att vänta på Niall. - Vänta på att han känner sig redo att lämna Celine, om man nu kan bli det. Kanske inte föralltid, men vi vet aldrig hur det går med respiratorn som håller henne vid liv. Hon kan vakna upp om en timme, eller en månad, vi vet inte. Eller så dröjer det för länge, och då måste dom kanske stänga av den. Jag vet inte speciellt mycket om sånt, men med tanke på alla olika filmer man sätt måste väl iallafall något vara någorlunda sant..?
-
"Lads, the clock is 6.45am, shouldn't we go out now? säger Zayn och gäspar. Ingen av oss har fått speciellt mycket sömn, men några gånger har iallfall jag slumrat till. 
"Yeah... Niall?" säger jag och tittar på Niall. Han andas in djupt och reser sig. När han vänder sig om får jag nästan en liten chock. Han mår garanterat inte bra. Undra om han över huvud taget sovit något inatt? Hans ögon är rödkantade och trötta, huden är vitare än vanligt och under ögonen är det svagt sotat i mörkt. 
"Give me five minutes.." säger han och vänder sig tillbaka mot Celine. Jag nickar. "Alone.." säger han utan att vända sig om. Vi andra går ut.
Fem minuter senare kommer han ut från Celines' rum. Precis som tidigare ser han helt sliten ut, men det finns dugliga ursäkter för det. 
-
Paul släpper av oss utanför tv huset, och en massa reportrar och fans står för att möta oss. 
"Niall, on with your hoodie and these," säger Paul och ger han ett par solglasögon. Fansen kan inte se Niall så sliten, om ännu mindre paparazzi's. Eller fansen kommer snart få reda på det endå, dom lyckas alltid få reda på det mesta. Men det är värre med reportrarna och de, för de kommer bli kaos i alla tidningar osv.
Vi skriver lite autografer till fans, undviker reportrar och lyckas tillslut ta oss in till tvhuset. Väl där tas vi emot av en kille som leder oss vidare mot en av våra loger där vi ska sminkas, as usual. 
 
Sminkösen lägger på ett sista lager puder och tadaa, färdig! Som vanligt när vi ska intevjuas ser vi hur fräscha ut som helst, jag menar allt måste ju såklart vara perfekt...Suck. Ibland är man faktiskt bara sugen på att gå ut dit, berätta hur piss man känner sig, eller det gör vi sällan men.., och sedan gå hem. Men vi måste numera hålla oss borta från alla våra privata känslor. Ingenting får läcka ut till media. På så sätt var det bättre förr, men jag ska inte klaga!
Jag tittar på Niall som sitter i stolen brevid mig, redan färdigsminkad. Jag blir chockad nu också. Sminkören har lyckats gömma vart enda litet tecken på att han skulle se sliten ut. 
-
"So, you're watching U.K news, and today's guests is no one less than One Direction!!" säger kvinnan som ska intervjua oss. Tydligen är det här ett vanligt nyhetsprogram som just den här veckan har med inslag om kändisar, just kanske för att det inte hänt speciellt mycket den här veckan, *då räknar vi inte Celine grejerna..
"Yey!!" säger vi i kör och ser glada ut som vanligt. Bara en av alla lögner vi har framför oss - Inte berätta något om Celine, om bilderna på henne, om Niall, om Taylor eller något annat. 
"So tell us about the tour!" säger hon, och så fortsätter det. Samma frågor med samma svar som vanligt. Den enda skillanden är i stor grad att vi turas om att svara på dom..
 
"But Niall, who is this girl we saw a cupple of days ago?" säger hon och pekar på en storbildskärm där bilden på Niall och Celines' såkallade 'kyss'. Eller kyss och kyss, det är en vanlig kindpuss. Men det räcker tydligen för att det ska bli kaos, och folk sa peka ut Celine som ett stackars offer.
Niall ser ut att vara borta i en egen värld, men harklar sig.
"Ehm, a good friend of mine" säger han. Logiskt, en bra vän, den klassiska.
"It's that the truth?" upprepar hon nästan lite sarkastiskt, vilket bara får mig att må illa. Självklart vet hon väl att han ljuger, men hon måste väl inse att vi inte vill att alla ska veta allt?!
"Okey, but what about these pictures, isn't it the same girl?" säger hon och nya bilder lyser upp på bildskärmen. Bilderna visar när Celine ligger medvetslös på vägen, precis innan hon träffas av bilen och när hon förs in i ambulansen. Även en då Niall skakar om Celine, suck! 
"Well, I can't say it's not her" säger han, eller snarare mumlar. Jag hatar att Niall behöver svara på dom här frågorna.
"Any comments on these, then?" flinar hon och nickar mot skärmen där ännu en ny bild lyser upp. En bild på Niall och Celines' dejt, där båda skrattar och ser väldigt lyckliga ut. Det var dom säkert..men allt förändrades så snabbt. Kvinnan höjer på ena ögonbrynet och stirrar ut Niall då han inte svarar. Jag ser hur han kämpar med tårarna som hotar i dom glansiga ögonen. Jag blir bara mer och mer irriterad på henne, har hon inget annat för sig än att sätta dig oskyldiga människor?
"Okey, I tell you the truth, SHE IS THE LOVE OF MY LIFE, AND NOW, BECUSE OF ALL THE FANS WHO CHASED HER, WE DON'T KNOW IF SHE'LL WAKE UP AGAIN, 'CAUSE SHE'S IN COMA! skriker han samtidigt som tårar rullar ner för hans kinder. Han reser sig upp och rusar ut från intervjun. Harry är snabbt ikapp, men vi andra sitter kvar. Jag kan säga att det inte är långt kvar tills jag går fram och slår till henne. Även fast jag inte slår tjejer skulle hon kunna vara ett perfekt undantag. Idiot.
"You're happy now?" säger Zayn och stirrar på kvinnan som inte riktigt sitter lika upprätt på stolen. Istället har hon sjunkit ner en bra bit och ser ut att inte kunna bestämma sig vart hon ska fästa blicken.
"And now over to the weather!" säger en liten söt tjej som iställer för oss kommer in i bilden. Kameran riktas mot henne och jag kan äntligen andas ut.
 Jag stirrar ner i golvet och vet inte riktigt vad jag ska göra. Nu vet iallafall hela världen om vem Nialls' kärlek är. Positivt eller negativt? Jag vet inte. Förhoppningvis kan alla fans som hatar henne sluta tracka ner på henne och istället skriva en ursäktande kommentar och ett "pray for Celine" eller likande.
Det enda som hörs är kamerornas spinnande ljud och tjejen där hon pratar om hur mycket det kommer att regna imorgon. För det gör det ju alltid här, regnar. Annars är det tyst, ingen säger ett knyst.
Jag fokuserar på det tjejen säger om värdet, inte för att jag är intresserad, det lär väl bli ennu en dag på sjukhuset, och om jag tittar på 3 eller 7mm regn genom fönstret spelar mig ingen större roll..
"Warning! This afternoon is expected to thunder already 3 o'clock. Stay inside or keep out the sea! The flights are temporarily canceled!" säger hon. Va, åska ikväll?! Great..Det känns som att den bästa tiden i mitt liv just nu passerar, eller..?
Just att det åskar stör mig väl inte speciellt, jag är inte rädd direkt. Men Danielle, vad jag såg senast det åskade verkade hon inte direkt vara störtförälskad...snarare tvärt om.
 
Hon fortsätter att gestikulera framför "green screen'en" och pratar vidare om kommande dagars väder, men jag har redan slutat bry mig. Hon önskar alla en trevlig morgon och ska precis avbryta direktsändningen då den unga killen som guidade oss kommer inspringande mitt framför kameran. Han viskar något i hennes öra, vilket verkar vara något förvånande då hon ser extremt förvirrad ut. 
"Authority warns that the battery of the hospital's extra power at the moment is over, but they will do what they can to bring a new one as soon as possible" säger hon. Kan det blir värre?!
Det betyder alltså att om blixten slår ner i sjukhuset, och strömmen försvinner finns det ingen extra ström...Vilket betyder att Celines' respirator som håller henne vid liv kommer att sluta fungera, vilket kommer att leda till att Celine dör...
KOMMENTERA. Nu tycker jag faktiskt att jag förtjänar lite kommerntarer. Jag har faktiskt tillbringat hela kvällen av min första lovdag till att skriva det här...Kanske just för att jag har dåligt samvete för min dåliga uppdatering. Men ändå, jag ber er, KOMMENTERA!

Kommentarer!
Ellen skriver:

Jättebra kapitel :)
Kram <3

Svar: Tacktack! :) Kram<3
Bloggerskan

2013-03-29 | 22:55:38
Bloggadress: http://aboutonedirectionn.devote.se
älskar att läsa din blogg johanna skriver:

Super älskar den. lite spänning i allt. bra ide där. :)

Svar: Tack!! Brukar vara så, hihi:)
Bloggerskan

2013-03-30 | 08:45:06
Emelie skriver:

Det var jättebra!

Svar: Tacktack.
Bloggerskan

2013-04-07 | 13:54:38

Kommentera här!

Vad heter du?
Kom ihåg ditt namn?

E-mail? Bara jag som ser.

Har du en blogg? Jag kollar gärna.

Vad vill du skriva?

Trackback