Another World Del 24

Jag satt kvar en bra stund i sängen och tänkte igenom allt. Hur ska jag förklara för Harry så att han förstår, eller iallafall så att han inte blir arg? Efter ett tag kommer Niall in genom dörren, han också ganska arg.
"Why is Harry so angry?" säger Niall och sätter sig på en stol brevid min säng.
"I told him that Jennifer is awful" Säger jag och suckar. Likaså Niall. "But she is" lägger jag till, och Nialls ögon smalnar.

"I think she is pretty nice" säger han. Nä, inte Niall också. Hon kommer att få alla att tro att hon är snäll, men i själva verket vet jag precis hur hon är.
"But she isn't. säger jag och gör vad jag kan för att låta övertygande. Jag tror inte jag lyckas, för Niall ser fortfarande lika bestämd ut. 
"I've met her before, and she has been really nice to both me and the other guys" säger han utan att röra en min. "I think you've got wrong view of her" säger han och lutar sig mot väggen. Jag granskar Niall medans han sluter sina ögon. Det syns tydligt att han är trött, hela han utrstrålar det. Jag tänker efter lite innan jag bestämmer mig - jag måste ge Jennifer en andra chans. Vem vet, hon kanske har missuppfattat vem jag är. Hon kanske tror att jag är någon hon har något sorts dåligt förflutet med, vilket jag absolut inte har. Jag är hyffast säker på att jag faktiskt aldrig träffat henne förut. Eller så har hon bara en dålig dag. Who knows?
"You're right" säger jag och Niall öppnar utmattat sina ögon. "I will give her a second chance" säger jag. Niall ler försiktigt och pussar mig på kinden, sen sluter han ögonen och lutar sig mot väggen igen. 
"It's something I need to tell you first" säger Niall - fortfarande med ögonen slutna. Pulsen stiger och jag känner mig plötsligt nästan lite nervös. "We have a kind of interview in tomorrow, and we have planned in weeks so I really need to go. Or it isn't just an interview, it's 2 shows to, so I'm back in wednesday again" säger han nevöst. Han blundar fortfarande, antagligen rädd för att se min reaktion. Det är inte mycket han missar kan jag säga. Jag sitter precis som förut ganska orörlig kvar i min lilla sjukhussäng med ganska dystert ansiktsuttryck. Det är verkligen inte mycket jag utstrålar. 
Men och andra sidan hade jag väntat mig det här. Jag har alltid vetat att en dag kommer han att måsta åka. 
Såklart är jag ledsen, men så ledsen kan jag faktiskt inte va. Själva tanken på att han faktiskt är min pojkvän, och att han får göra det han älskar får mig faktiskt bara att må bra. 
Niall öppnar försiktigt ögonen igen. Hans min förrändras från osäker till förvånad när han ser att jag faktiskt ler. 
"You're not mad?" säger han försiktigt, nästan som att han väntar på att jag ska släppa en bomb.
"Nope. I'm glad you can do what you really like" säger jag, och utan att jag är beredd hoppar Niall över mig och överröser mig med kyssar över hela ansiktet. Det slutar med att han ligger över mig och situationen har förändrats totalt till en make-out session. Mitt i allt stormar Louis in i rummet med Eleanor hack i hälarna. 
"Ew" säger Louis så fort han ser vad vi håller på med. Niall glider generat ner brevid mig i sängen, och jag själv vill helst bara sjunka igenom jorden. 
"I came her with chocolate and flowers bacause I thoght you should be sad 'cause of the news" säger Louis och skrattar. "But you did something else though" säger han och Eleanor slår till honom på armen. 
"It's maybe the best if we leave now, Louis" säger hon generat och föser Louis framför sig. 
"No El, please stay" säger jag och vinkar hit henne. Niall fattar vinken av att jag och El vill ha egentid, och lämnar rummet tillsammans med Louis. 
"You and Niall isn't just dating anymore I see" fnittrar hon och jag slår till henne löst på armen. 
"Well, no. We're acctually a couple now" säger jag och hon ler fånigt. "Can yo stop smile like that" skrattar jag. "I've always knew that you and Niall should be...like toghether" säger hon.
"Yeah, sure" säger jag och himlar med ögonen. Hon fortsätter diskutera om att hon faktiskt sa det till Danielle, men jag kan inte säga att vi direkt kommer någonstans i våran diskution. 
 
"So, what do you think about Jennifer then?" säger Eleanor. Jag funderar på om jag ska nämna något om vad jag verkligen tycker om henne eller inte. Men eftersom att det är El jag pratar med är det ingen ide att skippa detaljerna, hon klurar ut dom endå.
"Well, I can't say I like her" säger jag. El ser minst sagt förvånad ut. 
"But she is so sweet. How can you not like her?" säger hon.
"She isn't THAT sweet to me" säger jag och rycker på axlarna. Hon skakar på huvudet me ler endå.
"Did you know you're wierd?" säger hon och skrattar. "But hey, then it's a great time to actually get to know her tomorrow. Me and Danielle are having a little party in mine apartment, and we have invited her. You should come!" säger hon och ler entusiastiskt. 
"No, I don't know really..." tvekar jag, men Eleanor ger sig inte.
"Come on Celine. You have been here for a long time...You need to do something before you get crazy!" säger hon. "What I've heard you can get out of here tomorrow, right?" säger hon.
"Yes, that's true..But" jag hinner inte säga mer innan hon avbryter mig, igen.
"Well since you isn't full well yet you actually don't have the right to decide. So from now on you're coming to the party tomorrow. If you don't go I will drag you there" 
Jahapp. Jag antar att jag inte längre har något val. Oavsett om jag vill det eller inte kommer jag nu att behöva umgås ytterligare en gång med Jennifer. 
Vad tycker ni?
KOMMENTERA!

Kommentarer!
Clara skriver:

Kort men bra!

Svar: Tack!
Bloggerskan

2013-04-22 | 19:03:45
Ellen skriver:

Jättebra kapitel :)
Kram <3

Svar: tack! (:Kram<3
Bloggerskan

2013-04-22 | 19:58:16
Bloggadress: http://aboutonedirectionn.devote.se
älskar att läsa din blogg johanna skriver:

Super bra del!!!!!!!!!! du får inte lägga ner. jag älskar dinna noveller :( snälla.

Svar: Taack! Ska försöka att hitta lite inspiration!!
Bloggerskan

2013-04-23 | 15:13:59
älskar att läsa din blogg johanna skriver:

Jag har ett tips. du behöver inte använda det. bara tänkte. du skulle kunna skriva om en dejt på kankse en strand. jag vet inte. kom bara på det. :/ :)

Svar: Åh, bra tips! Är alltid öppen på nya idéer, får se om den "scenen" kanske kommer in i (om det blir fler dvs) kapitel! :)
Bloggerskan

2013-04-23 | 16:58:41

Kommentera här!

Vad heter du?
Kom ihåg ditt namn?

E-mail? Bara jag som ser.

Har du en blogg? Jag kollar gärna.

Vad vill du skriva?

Trackback