Another World DEL 22

Timmarna går, likaså killarna. Louis skulle hem till Eleanor, Liam skulle hem till Danielle, Zayn till Perrie, men jag, Niall och Harry sitter kvar inne på mitt 'rum'. Mamma, Olivia, Hampus, William och Bella drog hem till mig istället då jag tillslut lyckades försäkra dem om att jag klarade mig fint här med Niall och Harry. Men det var nog Hampus och William som var mest misstänksamma. Jag tror att William har dunkat i Hampus huvud att Niall inte är bra på något sätt, och då tar dom väl för givet detsamma om Harry!
 
"So, tell me more about Jennifer!" säger jag och flinar mot Harry. Han grimasierar mot mig, men börjar endå berätta.      "So, she is about 18 I think" säger Harry och ska precis försätta innan jag avbryter honom. 
"You think? You haven't asked her?" säger jag förvånat, och Harry blir lite röd.
"Well, I haven't known her for so long, and except the age is just a number!" säger han stolt och räcker ut tungan åt mig. 
"Yeah, that knows Harry who has been together with a 15 years older woman!" säger Niall och skrattar. Jag tappar nästan hakan. "No Harry, are you serious?" säger jag utan att ens vänta på svar. Jag vet att han är serös, vad annars? 
"Oh, did you want to hear more or is it enough with just the age??!" säger Harry irriterat och tittar på mig och Niall som skrattar åt han.
"No tell us, I promise to not laugh" säger jag och räcker ut lillfringret som gest för det jag lovat.
"Well, she's from Sweden, has blond hair, very fit and hot" säger han. Jag himlar med ögonen.
"Well Harry it sounds like you have find your soulmate!" säger jag och skrattar. Snabbt sätter jag händerna för munnen, oups!
"Oh your lying Celine, you're not gonna go free from this!" säger Harry, och börjar kittla mig. 
"NO HARRY!" säger Niall och drar bort Harrys händer från mig. "She is sick!" påminner han Harry som tiger. 
"No Niall, it's fine. The nurse said I'm fine" säger jag och ler mot dom. 
"If you say it so.." säger Harry och påbörjar där han avslutade - att kittla mig. Jag skrattar så att jag kiknar, och det blir svårare och svårare att andas. Halsen sväller igen, och det lilla hålet som finns kvar räcker knappt till att hämta andan. Niall nästan puttar bort Harry som snubblar och hamnar på golvet och är snabbt framme vid mig. 
"Celine! Celine! Babe!" säger han och tittar oroligt på mig. Jag vill så gärna säga något, men jag får ingen luft.
Jag börjar se allt i slowmotion, och allt dom säger blir som långa konstiga ljud. Det är knappt att jag hinner med. 
Jag ser hur Harry reser sig upp och ber Niall göra något. Och sen händer det. Han pressar sina läppar mot mina, och jag njuter... Men det varar inte länge. Sen får jag luft i mina lungor och slowmotion'en byts ut till verklighet. 
Jag reser mig hastigt upp i sittande ställning och hostar häftigt efter frisk luft. 
"Oh gash, Celine!" säger Niall och tittar skräckslaget på mig. "You promised me to not do that again" säger han och håller sig för bröstet. Sen ser jag Harry sitta längst bort i rummet med huvudet lutat i händerna. 
"Harry" säger jag hesare än vanligt. Harry tittar upp på mig, men lika snabbt ner igen. 
"I'm really sorry, I don't know what I was thinking" säger han, fortfarande tittades ner i golvet. 
"It's okay Harry" säger jag och ler mot han då han äntligen tittar upp. "See, I'm alive!" 
-
So Celine, we're gonna check your health" säger en sjuksköterska som tagit hand om mig dom senaste gångerna. Hon tittar på nån skärm vid sidan av min säng och tillslut släpper hon den med blicken.
"You are quite well, but you can't train in at least 2 months" säger hon. "I'm sorry" 
Jag suckar ljudligt och högt. Jag kan inte leva i två månader utan att träna, och dessutom sa hon "minst", kan det betyda att det kan bli ännu längre?
"But whe can let you out of here tomorrow" säger hon. Tacka gud för det iallafall.
Niall och Harry är i cafeterian och köper fika, med tanke på Nialls aptit, tur är väl det. Jag behöver tid att tänka igenom det här..
Dessutom är det något med hon Jennifer som låter så himla bekant, som att jag vet vem hon är. Men det är teoretiskt omöjligt att det kan vara Jennifer som jag kände...
-
"Celine, I guess your lucky today!" säger Harry direkt när han kommer in i rummet tillsammans med Niall. Sa han precis att jag har tur idag? Pst, vi säger så.
"No way, why?" säger jag väldigt uttråkat och tittar på Harry då han balanserar tre koppar varm choklad och tre bullar i händerna. 
"Jennifer is coming here!" säger han.
KOMMENTERA!!!
Nu är det upp till bevis om vem denna Jennifer är...?! Haha, KOMMENTERA.
 

Kommentarer!
Emma skriver:

Meeeeer!! <3

Svar: Skaaa!! <3
Bloggerskan

2013-04-15 | 22:54:16
Lol skriver:

SÅ BRA! :)

Svar: Tack!! :)
Bloggerskan

2013-04-16 | 07:09:48
Ellen skriver:

Jättebra kapitel :)
Kram <3

Svar: Tack!! :) Kram!<3
Bloggerskan

2013-04-16 | 14:16:19
Bloggadress: http://aboutonedirectionn.devote.se
karro skriver:

Hej.
vilken fin blogg!
Jag har dagensblogg på min blogg var gjärna med!

Svar: Tack!!!
Bloggerskan

2013-04-16 | 19:33:42
Bloggadress: http://fotbollskarro.blogg.se
Lina skriver:

Såå bra!!

2013-04-16 | 23:56:51
älskar att läsa din blogg johanna skriver:

Super!!!!!!!! ska bli så spänande!!!! :D

Svar: Tack!
Bloggerskan

2013-04-17 | 15:41:53

Kommentera här!

Vad heter du?
Kom ihåg ditt namn?

E-mail? Bara jag som ser.

Har du en blogg? Jag kollar gärna.

Vad vill du skriva?

Trackback