Another World Del 23

Det knackar försiktigt på dörren. Jag drar efter andan och tittar på Harry som redan är påväg för att öppna. Dörren öppnas och en tjej lik någon jag aldrig sätt förut syns i dörr öppningen. Harry kramar om henne och viskar något ohörbart i hennes öra samtidigt som Niall också går fram för att heja. Jag själv försöker för jäves se minsta lilla ansiktsdrag som liknar Jennifers, alltså hon jag kände. Trots att det inte förvånar mig att det inte är den Jennifer som jag kände så kan jag inte låta bli att bli lite besviken. 
"Hi!" säger hon och ler stort mot mig när hon ser mig. Jag kan inte ungå att se hur vacker hon är. Hon är som en av dom där vackra tumblr tjejerna som inte behöver göra något för att se ut som en Victoria's Secret modell. Av ren vana blir jag nästan sur på henne, men såklart är det inte hennes fel att hon har markerade kinben, gröna stora ögon, perfekta ögonfransar och ett perfekt leénde. Det kan ju inte vara hennes fel.
"Hi" säger jag och känner mig nästan fånig då jag ens försöker mig på att le mot henne. Här sitter jag, säkert ser jag jätte sliten ut, och tror att jag kan le så fint som henne. Inte en chans. 
"I'm Jennifer" säger hon och räcker fram sin hand. Jag ler lite för mig själv av tanken på att hon faktiskt också kommer från Svergie, och att hon inte pratar svenska med mig. Harry har väl förmodligen inte nämnt mig. 
"Celine. Du är också från Sverige va?" säger jag. Hon skiner upp och skrattar lite. 
"Jaa, åh gud vad skönt att ha någon att prata svenska med!" säger hon. Jag nickar instämmande. Harry och Niall står mest bara och ser allmänt förvirrade ut. 
"Ursäkta mig men har jag träffat dig förut?" säger jag utan att jag rår för det. Det bara slinker ur mig. Hon vänder huvudet från Harry och flinar mot mig. 
"Varför skulle jag vara med en sån som dig?" säger hon och ger mig en vad jag skulle kalla bitch blick. Ursäkta mig? Vem tror hon att hon är? Vafan hände med henne, hon verkade ju trevlig.
"Eh ursäkta?" säger jag snopet. Hon flinar så att hennes perfekta vita tänder blottas och vänder sig sedan tillbaka mot Harry. "Handsome, Celine want you guys to buy her a cup of chocolate to" säger hon till Harry och nickar mot dom tre tomma varmchoklad-kopparna som Niall och Harry har druckit upp. 
"What?" säger jag och är helt förvirrad. Vem är hon egentligen? 
"Oh Celine, you said it to me in swedish, now I tell it for you because you didn't" säger hon och rycker på axlarna som om det vore självklart. Niall skrattar, likaså Harry. 
"Oh darling, you didn't want to ask me, are you afraid?" skrattar Niall och klappar mig över huvudet. What?? 
"I swear I didn't! She lies!" säger jag och pekar mot Jennifer. Hon skrattar.
"Oh Celine, it's just a cup of chocolate, you don't need to aschamed" säger hon och ler sitt perfekta leénde. Vad fan är felet på henne?
"Harry and I buy you a cup of chocolate darling" säger Niall och pussar mig på kinden. Dom går iväg och kvar sitter jag i sängen med hakan nere i marken. 
"Vad fan håller du på med? Jag har väl aldrig bett om någon jävla choklad, jag behöver ingen som passar upp mig?!" säger jag till Jennifer. Eller förlåt, jag skulle nog snarare säga att jag skriker. Hon bara flinar och lägger huvudet på sned. 
"Oups?" säger hon och skrattar. 
"Vad fan är det med dig? Vad har jag gjort dig?" säger jag och känner hur jag börjar bli riktigt arg. Hur kan Harry vara tillsammans, eller det vet jag inte om dom är, men henne? Hon är ju helt sjuk.
"En sak ska du ha jävligt klart för dig, jag går inte härifrån utan fight" säger hon. Hennes ögon smalnar och hon går närmare mig. Om jag ska vara ärlig känner jag mig väldigt, vad ska man kalla det, hotad?
"Jag vet vad du har gjort, och jag ska se till att du inte går fri för det här" säger hon och flinar. Hon går ut från rummet och slänger igen dörren efter sig. Vad fan är det jag har gjort? Jag har väl inte gjort något?
 
Jag och Niall går längst med korridorerna med varsin kopp varmchoklad i händerna. Celine skulle tydligen ha en, men hon vägrade erkänna det? Och då kan jag väl köpa en till Jennifer också. På tal om Jennifer, jag måste bjuda ut henne snart. Det är verkligen något väldigt speciellt med henne, hoppas hon känner detsamma.
"Crap, I forgot my purse in the cafeteria" säger Niall. Han ger mig sin kopp med varm choklad och börjar gå tillbaka. 
 
Jag öppnar dörren in till Celines rum och märker att Jennifer inte är där. Celine ser inte speciellt glad ut över den varma chokladen jag kommer med heller, utan stirrar bara mitt ut i luften. 
"Harry, I need to tell you something" säger hon och tar emot chokladen jag räcker henne. Jag nickar som gest till att jag är beredd på att lyssna.
"Are you together with Jennifer?" frågar hon mig. Hon smuttar försiktigt på chokladen. 
"Isn't that more like a question?" säger jag och höjer ögonbrynet. "You said you should tell me something"
"Yeah, but at first you need to answer that" säger hon. 
"But I don't know" säger jag och rycker på axlarna. Hon suckar och höjer ögonbrynen. "Okay, fine. I guess I like her, like really much, but I don't know if she feels the same. So we're not together, yet" säger jag och suckar. 
"You can't like her, she is awful" säger Celine. Jag ryggar tillbaka, sa hon precis att Jennifer är fruktansvärd?
"No she's not" säger jag och tittar förskräckt på henne.
"She is" säger hon som om det vore hur simpelt som helst. "You need to tell her you don't like her" säger hon. Ursäkta? Och varför då?
"Why? If I really like her I don't think it's a good idéa to tell her I don't?!" säger jag. 
"She think she knows me, but I don't think she does" säger hon. Eh va? Det låter ju fruktansvärt.  "I swear I didn't ask for this chocolate" säger hon dricker en till klunk ur den. 
"But can you just stop talk about that chocolate, no one cares" ryter jag och ställer mig upp så att koppen med varmchoklad jag har i handen skvimpar över. "I don't know what have against Jennifer, but now I know you hitted your head like really hard in the car crash" säger jag bestämt och stampar ut från rummet. 
Jag vet vad ni tänker; Eh va? Det är så svårt att skriva precis som jag tänkt mig, men det kommer. Så småningom komer ni förstå, låt mig bara skriva ett kapitel till eller två. Jag vet precis hur det ska bli, måste bara försöka få ner det i text. Jag blir hur glad som helst av kommentarer, så KOMMENTERA.
 
 

Kommentarer!
Emma skriver:

BÄST! Bort med Jennifer. Super kapitel! Kram<3

Svar: Åh tack så mycket! Kram<3
Bloggerskan

2013-04-20 | 08:39:27
Linnea skriver:

Super!

Svar: Tack!!
Bloggerskan

2013-04-20 | 14:07:43
Ellen skriver:

Jättebra kapitel :)
Kram <3

Svar: Tack!!:)Kram<3
Bloggerskan

2013-04-20 | 18:20:32
Bloggadress: http://aboutonedirectionn.devote.se
ziall skriver:

Vilken fin blogg!

Svar: Tack så mycket!
Bloggerskan

2013-04-20 | 22:00:07
Bloggadress: http://Ziall.blogg.se
Clara skriver:

Jag gillar verkligen denna novellen, vill gärna ha delen efter så snart så möjligt!

Svar: Tack så mycket!!
Bloggerskan

2013-04-21 | 17:00:25

Kommentera här!

Vad heter du?
Kom ihåg ditt namn?

E-mail? Bara jag som ser.

Har du en blogg? Jag kollar gärna.

Vad vill du skriva?

Trackback