Another World DEL 21

Jag och Niall pratar vidare, och det känns nästan som att jag sovit i flera år. Det är så mycket jag missat, så mycket som hänt. Han berättar så gott det går om olyckan, eftersom att jag knappt kommer ihåg något. Jag har svaga minnen om hur jag tittade till vänster och såg bilen komma, och på något sett ser jag också Nialls ansikte när han sitter hukad ovanför mig och tittar ner på mitt ansikte, som att jag såg det. Jag skäms lite grann när han berättar hur jag sprang mitt över vägen utan att titta mig för, oups.
"You don't know what I been trough when you was gone" säger han och ler halvhjärtat. 
"No I don't. But hopefully you don't need it again" säger jag och ler mot han. Han pussar mig försiktigt på kinden och ler mot mig han också, på riktigt den här gången. 
"Are we kind of toghether now, or what?" säger jag frågande och tittar på Niall.
"I would love to. Do you want to be my princess, Celine?" säger han. 
"Yes!" säger jag och ler stort mot honom. "Good, I have waited for this so long" säger han och kysser mig på munnen, dem här gången utan att bli tvingad till. 
"I knew it!!" skiker Louis från dörren, och jag vänder mig förvirrat om. Där står Louis, Harry, Liam, Zayn OCH Paul. Killarna busvisslar och skrattar åt oss, och jag kan tänka mig att jag är röd nu. Jag gömmer ansiktet i händerna och försöker så gott det går att gömma mig under det tunna täcket jag har. 
"Oh! Someone is embarressed!" säger Harry och pekar på mig. Alla skrattar, utom Niall och jag. Vi sitter röda som tomater kvar på sängen och tiger. Han är lika röd som jag, men det var ju inte direkt tänkt att någon skulle höra våran privata lilla stund...
 
Tillslut slutar dom iallafall reta oss, och vi sitter ett bra tag och bara pratar på om allt möjligt, eller till mesta dels saker som hänt under tiden jag varit i koma. Det är verkligen obehagligt nu då jag tänker på det för att jag mins verkligen inget från det tiden. Jag har inga minnen från något därifrån, det sista jag minns är hur Niall säger "I love you Celine", sen är det som att man har hoppat i filmen. 
"You should have heard Niall, "Celine, how is Celine? I must take care of Celine! I can't live the room!"  säger Louis och skrattar. Niall rodnar lite, men inte mycket mer än vanligt.
"Yeah, he was so scared!" instämmer Harry. Dem verkar tycka det är väldigt lustigt, jag tycker snarare att det är mer än gulligt. 
"No but seriously Celine, they ALL was very worried about you!" säger Paul som slutat skratta. Skrattet dör ut och allt blir seriöst. "Yeah, we was!" instämmer Harry, och dom andra nickar. 
"Oh guys, I'm sorry. I was so clumsy, I shouldn't have runned like that" säger jag. Dom andra bara skakar på huvudena och försöker gång på gång förklara att det tydligen är deras fel för att det var deras fans som jagade mig, deras fel osv. Jag ger upp med att diskutera, och det slutar med att vi byter samtalsämne. 
 
Sjuksköterskor kommer in lite då och då för att kolla till mina värden, annars är det bara vi och Paul. 
"You're recover unusually fast" säger en sjuksköterska till mig när hon tittar på mina värden. Jag blir inte förvånad faktiskt, jag känner mig frisk som en fisk, och jag brukar sälland vara sjuk under längre perioder. Inte för att jag legat i koma tidigare, men jag har ju brytit ben osv.
"You just need some more days here, and then your free" säger hon och ler mot mig innan hon går ut. Bara några till dagar, sen kan jag åka hem. Eller hem och hem, till lägenheten i London.
 
Det plingar till i Harrys mobil, och han är snabbt uppe med den. Han ser ut att fundera en bra stund innan han svarar på det jag antar är ett sms. Vi fortsätter snacka ett tag, men inte bra mycket länge innan det plingar till igen. Harry svarar snabbt, han ler stort när han skickar iväg det. Och så fortsätter det, gång på gång blir vi avbrutna av Harrys mobil som avbryter oss. 
"Who are you texting with?" frågar jag nyfiket, och Harry blir genast generad. "A girl maybe?" säger jag som för att ge igen för det dom retade mig och Niall för. 
"Well, it's a girl yes" säger han och vrider på sig. Louis och Zayn börjar direkt skratta. 
"It's Jennifer, a girl he met a few days ago. She's accually also from Sweden!" säger Louis och skrattar.
"Well, well, well Harry. It's looks like me and Niall isn't the only loverbirds in here!" säger jag och skrattar. Det gör dom andra också, eller inte Harry förstås. Han sitter fortfarande lika generad kvar. 
Sen slår det mig. Var det inte Jennifer min såkallade 'bästis' hette, hon som jag var bästis med när jag var 13? Jo, hon hette väl det, eller heter, förmodligen har hon inte bytt namn. Men det är omöjligt, det kan inte vara hon. Det måste finnas flera tusen tjejer i våran ålder i Sverige som heter Jennifer...
Vad tycker ni? Jag blir super glad av kommentarer.
KOMMENTERA.

Kommentarer!
Ellen skriver:

Jättebra kapitel :)
Kram <3

Svar: Åh tack så mycket!:)Kram<3
Bloggerskan

2013-04-12 | 22:48:39
Bloggadress: http://aboutonedirectionn.devote.se
Malin skriver:

Jätte bra!

Svar: Tack!
Bloggerskan

2013-04-12 | 22:54:31
älskar att läsa din blogg johanna skriver:

snygg designe!!!!!!!!!!!! :) jag har en blogg. men vet inte hur man ändrar design. jag förstår att man ska hålla på med en massa koder. super bra del!!!!!!!!! :D

Svar: Tack så mycket! Jag har gjort hela min design själv, men det tog förstås lite tid. Men det är bara att försöka. Det blir lättare att ändra i kodmallarna och stilmallen när du vet vad allting står för och vad det gör för skillnad när du ändrar! :)
Bloggerskan

2013-04-13 | 16:57:27
Sanna skriver:

Super bra!!

Svar: Thank you!!
Bloggerskan

2013-04-14 | 19:44:15
Linnea skriver:

Jätte bra del! :)

Svar: Tack:)
Bloggerskan

2013-04-14 | 19:44:33
Lol skriver:

Jättebra, är Louis tillsammans med Eleanor i novellen? :)

Svar: Yes, det är han! :)
Bloggerskan

2013-04-15 | 21:10:22

Kommentera här!

Vad heter du?
Kom ihåg ditt namn?

E-mail? Bara jag som ser.

Har du en blogg? Jag kollar gärna.

Vad vill du skriva?

Trackback